Stranice

Jul 11, 2014

Alzo šprah Benksi


“Kao klinac sam želeo da ostavim svoj trag. Želeo sam da me ljudi čuju, ali niko te u ovom velikom svetu ne sluša…tada sam uzeo sprej u ruke i naterao sve da me primete”.




"Nema ničega tako opasnog poput čoveka koji hoće da načini svet boljim mestom." 




“Imamo ogromne bilborde koji nam ‘uvaljuju raznorazne proizvode, što ne bismo imali mesto da odgovorimo na tako nešto?’




"Mnoge majke uradiće sve za svoju decu, osim da ih puste da budu to što jesu."




"Nemam želju ikada izaći pred javnost. Mislim da napolju ima dovoljno samozadovoljnih malih šupaka koji pokušavaju svuda gurati svoje male ružne face ."




"Mnogi umetnici spremni su da stradaju za svoju umetnost. Ali zašto ih ima tako malo spremnih da nauče da crtaju?"




“Počeo sam da ‘uništavam’ statue, ne samo zidove, a onda rešio da grafite prenesem na platno…neko skupoceno…počeo sam da radim ‘reprodukcije’ poznatih umetničkih dela, a onda da na njih dodajem neki svoj element. Tako sam uradio Monea i među njegove lokvanje stavio sliku kolica za kupovinu, a onda sam morao da budem vandal do kraja - prokrijumčario sam moju sliku u ‘Tejt’ galeriju i okačio je…naravno, potpisao sam remek-delo”.




"Kažu da čovek umire dva puta. Jednom kada prestaneš disati, i drugi put, kasnije, kada neko poslednji put izgovori tvoje ime."




"Tvoj um radi najbolje kada si paranoičan. Tada istražuješ svaku opciju i mogućnost tvoje situacije velikom brzinom i sa potpunom jasnošću."






"Najveći zločine počinjeni su ne od strane onih koji krše pravila nego od onih koji ih slede. Ljudi koji slušaju naređenja su oni koji bacaju bombe i masakriraju sela."




"Četiri su osnovne ljudske potrebe: hrana, san, seks i osveta."





"Umetnost treba da umiruje uznemirene i da uznemiruje umirene."




"Ništa na svetu nije tako često poput neuspešnih talentovanih ljudi, napustite svoj dom pre nego što pronađete nešto vredno ostanka u njemu."




"Mnogi ljudi nikada ne koriste sopstvenu inicijativu jer im niko nije rekao da to učine."




"Ljudi koji se bude rano ujutru izazivaju ratove, smrt i glad."




"Svaka reklama na javnom prostoru koja vam ne daje izbora da li ćete je videti ili nećete, pripada vama. Vaša je da je uzmete, izmenite i iskoristite.  Možete sa njom uraditi šta vam je volja. Pitati za dozvolu bilo bi isto kao i pitati da li smete da zadržite kamen koji vam je neko bacio u glavu."  




Šta još da pročitate:

Manifest angažovanog umetnika

Ko su bili boemi

Kič, tradicija, avangarda

No comments: